GALERIA D'IMATGES - EXERCICIS D'ALUMNES

GALERIA D'IMATGES - EXERCICIS D'ALUMNES
També a peu de pàgina

Bloc vinculat a la web de l'institut La Romànica

ESPAI PER PUJAR ELS TREBALLS QUE ES REALITZEN A L'ÀREA DE VISUAL I PLÀSTICA I PRESENTACIÓ DE TEMES VINCULATS

Les imtages on surten els alumnes han estat pujades amb el seu consentiment. Si hagués algun error, si us plau, comunique-ho al Departament de Visual i Plàstica de l'Institut La Romànica

GALERIA: Gaudir les formes, 3r ESO, 1920

2019-2020

COLUMNES HELICOIDALS

Els alumnes de 3r d'ESO han participat en el projecte GAUDIr les formes al treballar en un dels temes que Gaudí va dedicar força temps i esforç. Es tracta de la recerca que finalment el va dur a dissenyar les columnes helicoidals (de doble gir) de l'interior de la Sagrada Família.

A l'aula, hem modulat dos tipus de columnes amb paper, una de les quals -anomenada salomònica- Gaudí la va estar investigant i constitueix la segona versió, anterior a la definitiva de doble gir helicoidal.


Abans de construir la columna en 3D, els alumnes dissenyen la decoració superficial dibuixant trames i taques seguint diferents dinàmiques gràfiques.








Estava previst fer una segona fase (anul·lada pel confinament), on totes les columnes es penjaven d'una branca d'un arbre (obtinguda en aprofitar les deixalles de la poda dels arbres de l'Institut). L'objectiu era crear una instal·lació on es jugava amb la imatge del bosc de columnes arbòries de l'interior de la Sagrada Família i el nostre arbre, d'on pengen les nostres columnes helicoidals.  






Treball inicial amb la branca


RESTAURACIÓ DE TAULES

Un grup d'alumnes de 3r d'ESO, va estar també restaurant unes taules que ja no s'utilitzaven en el taller de tecnologia i que es volien destinar a un nou ús en el treball per capses d'investigació a 1r d'ESO. La intenció general és la mateixa que determina el projecte Gaudir les formes: millorar la decoració i els espais del centre.

La restauració va implicar, a més d'aprendre tècniques tradicionals, el disseny de patrons geomètrics, en alguns casos, i de formes més orgàniques en altres. A causa del confinament, no es va poder treballar totes les taules que estaven previstes.