GALERIA D'IMATGES - EXERCICIS D'ALUMNES

GALERIA D'IMATGES - EXERCICIS D'ALUMNES
També a peu de pàgina

Bloc vinculat a la web de l'institut La Romànica

ESPAI PER PUJAR ELS TREBALLS QUE ES REALITZEN A L'ÀREA DE VISUAL I PLÀSTICA I PRESENTACIÓ DE TEMES VINCULATS

Les imtages on surten els alumnes han estat pujades amb el seu consentiment. Si hagués algun error, si us plau, comunique-ho al Departament de Visual i Plàstica de l'Institut La Romànica

GEOMETRIA & BIOLOGIA, GEOBIOLOGIA Y ARQUITECTURA

DAN WINTER: PSICOGEOMETRIA, BIOARQUITECTURA
En Dan Winter, geòmetre, físic, geo-biòleg i matemàtic, és conegut per les seves teories científiques que mostren com la ciència pot explicar la consciència, autor que relaciona el fractal amb l'origen de la gravetat. De fet, segons explica, el fractal és el que genera la gravetat. Al definir la fractalitat diu: "Una rosa, una falguerauna pinyales nines russes ...és a dir, l'interior  exactament la mateixa forma que l'exterior, i això és el que produeix la força centrant, la implosióel que provoca que tot es mantingui al voltant de un centreinclosos els nostres camps electromagnètics(La Vanguardia, La Contra. 27 de  Febrer de 2009,“Las emociones afectan a nuestra genética”).
Des de la paraciència i ciències alternatives es considera que la gravetat, com a força d'atracció i unió, és un derivat de l'energia de l'Amor que sincronitza las realitats fractals. En el Taoísme es parla de la Força de les Partícules Cósmiques, força de gravetat i d'atracció de la que deriven tant els cossos estelars com el cos humà. 
També des de la física quàntica i la física de membranes s'especula sobre la força de la gravetat, que sembla ser és la força més dèbil (però de més abast) que tenim en aquest univers i que actua en una direcció "perpendicular" a com ho fan les altres forces de la natura considerades més fortes, com la força d'atracció atòmica entre potrons i electrons.  

Segons descriu en Dan Winter, al moment de morir també es pot veure un patró de geometries fractals: "(...) primer veuen una reixetadesprés una espècie de teranyina, un túnel i finalment una espiralEl que hem descobert és que aquests 4 passos es corresponen amb la geometria de plecs del nostre ADN(...) Nosaltres som un col·lectiu de 3 bilions de cèl·lulesi probablement quan morim el nostre camp electromagnètic es va cap al centre de cadascuna d'aquestes cèl.lules (el nostre ADN)per després sortir del nostre cosOn arribi després, depèn del grau de fractalitat de l'entorn en el que morim i de la nostra preparació; pot arribar a qualsevol punt de l'univers" (La Vanguardia, La Contra. 27 de  Febrer de 2009,“Las emociones afectan a nuestra genética”). 
Per aquest investigador només existeix una forma que es comprimeix infinitament i per a ell, el buit és com un petit xip on hi cap tota la informació del cosmos i tota l'energia de l'univers


Tota la natura en el seu creixement natural i desenvolupament orgànic està formada per espirals que segueixen la proporció Fi o proproció àuria, o també anomenada proporció divina, proporció que connecta la informació present a totes les escales. Així, facilita el pas del cercle a l'espiral reentrant en ella mateixa, així com el canvi d'una escala o dimenció a un altra en continuïtat (La Vanguardia, La Contra. 27 de  Febrer de 2009,“Las emociones afectan a nuestra genética”)
El nombre de Fidies o constant FI (= 1,6180339887, de fet podriem continuar ja que les seus decimals són infinits) ordena la naturalesa i l'univers, trobant-se tant als microorganismes i a la segmentació de molts insectes com a la closca de mol.luscs com el nàutil, als cristalls com el quars i a la forma de les galàxies, per citar alguns exemples. 
Moltes de les construccions i arquitectura de l'antiguitat i sagrada (com les piràmides, el Partenó i pagodes xineses) estan basades en aquesta proporció divina, així com la música de molts dels compositors més reconeguts, com la Cinquena Simfonia de Beethoven.

Com deia Mandelbrot, la natura i les manifestacions que se'ns presenten com caòtiques no representen només un nivell superior de complexitat, sino un nivell diferent on l'escala d'observació és independent de la dimensió fractal. Aquesta dimensió fractal fa que en estudiar matemàticament un cos s'hagi d'afegir la dimensió fraccionària a les tres dimensions clàssiques d'Euclides i converteix el concepte de longitud en inoperatiu ja que sempre hi hauran parts més petites que escapen al mesurament. Cal afegir que si els instruments de mesura guanyen en sensibilitat, la longitud del perímetre o la línia augmentarà també, aconseguint que de nou el paràmetre de longitud sigui ineficaç. Podriem dir que l'escala d'observació percep els objectes i l'escala fractal ens enfoca en les relaciones, en la unió de les parts i la unió dels diferents nivellsEl focus d'atenció es desplaça des de l'aparença de les superficies i les coses com objectes aïllats cap a la relació i la interacció en sí mateixa, cap aquella constant de proporció divina de creixement que, encara que infinita, és més permanent i constant en la vida i que permet el diàleg entre les dimensions, entre les coses i les situacions canviables, dinàmiques i mutables. 

Drunvalo Melquisedek, en el seu llibre "El secreto de la flor de la vida", explica en profunditat el sentit i les implicacions d'aquesta constant d'harmonia universal vinculant-la al patró geomètric de la llavor, la flor i el fruit de la vida, matrius de l'origen de la vida, de la que sorgeixen totes les formes de vida incloent-hi els planetes i les galaxies. Aquest patró sagrat, que en realitat si s'estén constitueix una matriu de creixement il.limitat, segons explica, conté totes les equacions matemàtiques possibles, tota la llei física, tota l'harmonia musical, totes les formes de les emocions, dels pensaments, de la vida biològica, des de la més baixa fins a la complexitat del cos humà. Conté cada àtom, cada nivell dimensional, tot el que es troba dins de les frequències vibracionals de l'univers.

Per en Dan Winter, les ones de proporció Fi uneixen tot el nostre univers, possibiliten el desenvolupament de la consciència i afecten directament a les emocions i els camps electromagnètics. Comenta que en investigacions s'ha observat com l'efecte de l'ordenació coherent dels harmònics del cor en moments de compasió i amor causava canvis en el trenat de l'ADN. També explica com els edificis sagrats construïts segons la proporció àuria generen un camp elèctric que es pot mesurar i que facilita el creixement: “Els ensenyaments espirituals són en el fons, ensenyaments elèctrics. Només hem de crear entorns més fractals, menjar aliments fractals i fer exercicis que ens harmonitzin amb l’exterior, així ens omplirem de vida i consciència” (La Vanguardia, La Contra. 27 de  Febrer de 2009,“Las emociones afectan a nuestra genética”). 
La fractalitat de les formes transporta la proporció harmònica que opera en tot l'univers al nostre ser i aconsegueix que tots els nostres cossos, tant espirituals, com mentals, emocionals i físics ressonin amb ella així com amb l'entorn, integrant-la a les diverses situacions de vida i ajudant-nos a operar bioenergèticament de forma més eficient, a processar tot allò que necessitem i viure de forma més saludable.
“D. Winter propone que el campo fractal, basado en que la compresión de carga fractal o no-destructiva, al estar creada con la proporción áurea (y generar puntos de implosión), es la simetría esencial, la causa de la creación de la materia, la gravedad, la biología, la auto-organización, la simbolización, la conciencia y las experiencias de iluminación. Debido a que todo el crecimiento biológico está limitado por su habilidad para absorber energía, es evidente que la mejor manera para comprimirla y nutrir a los organismos biológicos es por medio de la fractalidad. Ya que la fractalidad es la Geometría perfecta para la compresión, lo que define la vida es la Geometría perfecta de la distribución eficiente y de la irradiación de energía”. Psicogeometria.

"La ciència de Dan Winter" Traduït al castellà per Biblioteca de La Pléyades. Versió simplificada amb els continguts estructurats.
"La Ciència de Dan Winter" Article original en anglès per Goldenman-Phisicals. Aquí podeu trobar molts dibuixos i imatges que clarifiquen els conceptes.

Psicogeometria-pàgina d'inici. Web on s'expliquen els principis de la geometria sustentable en relació al ser humà i l'arquitectura, i on es venen llibres escrits per en Dan Winter.
Psicogeometria-Articles.

BIOCONSTRUCCIÓ COMUNITÀRIA
"La bioconstrucción va más allá de la construcción con materiales naturales y preferentemente locales como el barro, la paja, la piedra, el adobe, maderas e incluso el hielo. Es la mezcla de las técnicas tradicionales probadas por el tiempo y utilizando lo mejor de los materiales y diseños modernos. Es una construcción consciente de los principios y flujos de la naturaleza, como también de un mínimo impacto ambiental en el uso de los materiales. Pero aún más allá de todo ello, es una construcción que se hace en familia, un aprendizaje que se hace en co-laboración desde los cimientos hasta el lugar donde se va a habitar.
Estética, economía, ecología, salud...algunos de los beneficios de una bioconstrucción".
Definición de Bioconstruccion por El Cántaro: Escuela Popular y Almacén de Arte, Paraguay.
Fotos: Internet.



BIOFILIA. Edward O. WILSON

Landscapes Architects Network: 
"BIOPHILIA will definitely change your way of designing forever". 
 "What Makes a Biophilic City?"

NASSIM HARAMEIN: L'ESTRUCTURA DEL BUIT
Ima Sanchís va entrevistar a Nassim Haramein (La Contra de La Vanguardia del 17 de setembre de 2010), que afirma que vivim dins d'un gran forat negre. En Nassim és investigador de la geometria fonamental de l'hiperespai, de física teòrica, cosmologia i mecànica quàntica. Segons ens explica la seva teoria holofractogràfica és vàlida per el macrocosmos i el microcosmos, per predir els espais finits de la física quàntica i la curvatura contínua de la teoria d'Einstein.
Per fer-nos comprensible la seva teoria ens fa imaginar un miniforat negre en el centre d'un àtom. Aquest miniforat és el que genera la força de gravetat que mantè a l'atom cohesionat, miniforat que ja el predeien les equacions de de camp d'Einstein però que ha hagut de modificar per adaptar-les a la nova teoria.
Per a ell el forat negre, com tothom afirma, té tanta energia i força gravitatòria que ni la llum pot escapar a ell, però també conté un forat blanc que en comptes de contraure's i d'absorbir, irradia energia. El que no accepta la física, tampoc la quàntica, és que els dos forats, el blanc i el negre, estiguin un dins de l'altre: quan mirem un estel, veiem l'energia blanca que irradia un forat negre. Explica que a l'interior de qualsevol cosa ja sigui una galaxia, un sol o un àtom, sempre hi ha d'haver quelcom al centre, concretamen la gravetat, que les atregui i subjecti. "L'univers està fet d'escales de forats negres. Vivim dins d'un forat negre al que anomenem univers" (Nassim Haramein. La Contra de La Vanguardia del 17 de setembre de  2010).

En el seu llibre " El protón de Schwarzschild" escriu que el miniforat negre del protó extreu energia del buit amb la que genera la seva massa i irradia electromagnetisme, es a dir, que la font de la matèria atòmica i dels camps magnètics o electromagnètics és el buit, base de la creació i d'una nova via d'investigació que en el futur ens permeti aconseguir gran quantitat d'energia neta per ser utilitzada, crear materia i fins i tot viatjar a través dels estels. La matèria surt del buit i torna a ell en un procés continu de creació i retroalimetació. Segons ens explica la matèria es crea constantment al centre de la terra i al centre de les galaxies. Tota la matèria es compon de 99,99999% de buit, el qual és molt dens en energia i es va dividint en diferents escales degut a patrons d'interferència d'ones generant tot el ventall existent entre el microcosmos i el macrocosmos (Nassim Haramein. La Contra de La Vanguardia del 17 de setembre de  2010).

La vibració del buit fa que tota la informació de tots els protons de l'univers estigui present a cada protó, tots els àtoms de l'univers comparteixen la informació, tobant-se aquesta a cada un d'ells. Aquesta informació és la que possibilita que tots els sistemes orgànics, planetaris i estelars puguin autoorganitzar-se. Per a ell, tot és un constant feedback d'informació, ja que a l'estar constituïts d'àtoms que estan en perpètua comunicació amb la resta d'àtoms de l'univers, constantment s'absorbeix i s'irradia informació: la informació que s'emet es comparteix amb l'univers i aquesta torna a nosaltres. A més, és el que explica que la consciència es pugui donar en el món físic, ja que segons manifesta la consciència és la relació entre l'expansió-radiació i la contracció.

"Nassim Haramein - Cruzando el Evento del Horizonte nº1/3, nº2/3, nº3/3


IBRAHIM KARIM. BIOGEOMETRIA I BIOSIGNATURES
Es considera que la BioGeometria és una ciència que s'ocupa de la relació entre la forma i l'energia. S'utilitza per a recrear entorns més saludables i harmònics al dissenyar tot tipus d'edificis i objetes amb formes BioGeomètriques, així com per a afectar i influenciar el camp d'energia i el sistema biològic de l'ésser humà i els aliments, aconseguint una millora en la qualitat de vida. La Flor de la Vida és un dels patrons geomètrics que s'utilitza amb aquestes finalitats.
L'impacte de les formes geométriques ha estat utilitzat des de l'antiguetat però es va perdre el seu sentit al ser aquestes relegades a l'ambit del simbolisme o a pràctiques màgiques. Actualment el seu estudi ha estat potenciat per el sorgiment del fenòmen dels cercles de les collites, el descobriment de noves piràmides al planeta Terra i per estudis científics que demostren l'impacte de certes formes sobre els camps energètics, la matèria, les emocions i la consciència.
En Ibrahim Karim, arquitecte nascut a El Cairo, Egipte, va investigar, desenvolupar i patentar les formes BioGeomètriques des del 1968. Ha trobat que les formes BioGeomètriques tenen tres qualitats vibratòrires principals, les quals a l'interactuar generen camps d'energia. Només les formes que tenen les tres qualitats vibratòries es consideren BioGeomètriques. Aquestes són:
- El verd negatiu. 
Formes significatives com les piràmides o els hemisferis (cúpules i doms) emeten principalment un tipus d'ona qualificada com a portadora (com les ones de radio que transporten informació de so) al llarg del seu eix vertical. A Aquest tipus d'ona, Chaumery i De Belizal, el van anomenar verd negatiu.
Aquesta vibració facilita la comunicación i la ressonància amb els regnes espirituales. Es troba al centre dels txacres i llocs de poder del planeta Terra.
Un excès d'aquesta vibració en exposició continuada pot tenir un efecte nociu que es neutralitza si es descomposa la forma pura, per exemple, amb dentares o talls.
- Un harmònic més alt d'ultravioleta.
Llum invisible de vibració molt purificant i relaxant que equilibra la hiperactivitat i calma el sistema nerviós.
Està associada al regne dels àngels i altres sers de llum.
- Un harmònic més alt d'or.
Amb ressonància amb l'or físic i les seves representacions religioses, aquesta vibració ajuda a augmentar la saviesa i la prosperitat. A un nivell més físic, afavoreix l'equilibri dels sistema immunològic.

Les BioFirmes que utilitza en Ibrahim Karimsón diagrames linials i patrons o dibuixos geomètrics que afecten, per ressonància vibracional, al camp energètic i a les funcions orgàniques i vitals del cos humà quan s'apliquen sobre ell a la pell o entre en contacte mitjançant joies o roba. El símbols de Reiki, només coneguts pels que s'han iniciat, s'utilizen per sanació i poden actua a distància.

Bio Geometry. Ibrahim Karim. Biography.
Biogeometry applications and research. Main Page.


GEOBIOLOGIA


RICHARD REGISTER. ECOCITIES

De pare arquitecte y artista, teòric i filòsof, Richard Register desde fa ja 35 anys, es preocupa per a construir i acondicionar ciutats per tal que siguin ecológicamente sanes i permetin l'evolució creativa i compassiva de la humanitat, afavorint el desenvolupament d'aquestes qualitats en el planeta. Considera les cuitats com organismes vius (on la relació espacial entre les diferente òrgans i funcions són fonamentals) i promou relacions basades en les dimensiones humanes. Defineix l'EcoCiutat com "un asentament humà ecològicament sa modelat sobre la pròpia autosostenibilitat d'una estructura flexible i la funció dels ecosistemas naturals i organismos vius; com una entintat que inclou als seus habitants i els seus impactes ecològics; un subsistema dels ecosistemes dels quals forma part -de la seva conca, bioregió i en última instància, del planeta; un subsistema del sistema econòmic regional, nacional i mundial" (Organització Ecocitybuilders. definición).